Centrum Obsługi Klienta +48 787 566 662
COVID-19 - zamrożenie gospodarki na własnej skórze odczuli właściciele stacji paliw. Shell w szczycie epidemii odnotował bardzo wysoki spadek sprzedaży. Niestety sytuacja ciągle nie wróciła do stanu sprzed COVID-19.
Zauważamy jednak dużą zmianę w sposobie tankowania.
W szczycie pandemii koronawirusa, w połowie kwietnia 2020 roku, sprzedaż na stacjach Shell w Polsce notowała duży, dwucyfrowy spadek. Od tego czasu sytuacja systematycznie się poprawia, ale nadal nie wróciła do stanu sprzed pandemii.
- W pierwszym momencie największej paniki, w którym niemal wszystko się zatrzymało, spadki sprzedaży były znaczące, dwucyfrowe, przy czym dołek przyszedł w połowie kwietnia. Od tego czasu w każdym tygodniu obserwujemy stopniową odbudowę sprzedaży i powrót klientów - wskazuje dyrektor działu stacji paliw i rozwoju sieci Shell Polska Rafał Molenda.
Shell zaobserwował w ostatnich miesiącach istotną zmianę w zachowaniu klientów w wyniku pandemii. Okazuje się, ze obecnie większość kierowców pojawia się na stacjach rzadziej, ale tankuje więcej paliwa i robi większe zakupy w sklepach.Rafał Molenda przyznaje, że w niektórych przypadkach konieczne było podejmowanie trudnych decyzji, związanych z ograniczeniem zatrudnienia lub czasu pracy pracowników na wybranych stacjach.Mimo tego wszystko powoli wraca do normalności, a jak zapewniają władze Shell, pandemia koronawirusa nie wpłynęła na długoterminowe plany rozwoju w obszarze detalicznym.
Shell spodziewa się otwarcia od kilku do kilkunastu nowych stacji benzynowych.
- W obszarze detalicznym Polska jest ważnym rynkiem dla Shell, największym w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Planujemy dalej się rozwijać poprzez rozwój oferty convenience, uruchomienie nowych stacji zarówno własnych, jak i franczyzowych. Złożyliśmy w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wniosek w sprawie zakupu kilku obiektów lokalnej sieci stacji paliw na Śląsku - podkreśla Molenda.
Obecnie w Polsce działa 417 stacji Shell, w tym 371 własnych i 46 franczyzowych. Przy autostradach i drogach ekspresowych funkcjonuje 13 obiektów.
Dyrektor zapowiedział m.in., że w najbliższym czasie Shell uruchomi pod Wrocławiem pierwszą stację tankowania LNG dla pojazdów ciężarowych.
- Jest szansa na kolejnych kilka stacji LNG w nadchodzących miesiącach, a docelowo chcemy mieć w Polsce 8 tego typu obiektów wzdłuż głównych korytarzy transportowych, które chcielibyśmy uruchomić możliwie szybko. To samo dotyczy stacji ładowania samochodów elektrycznych we współpracy ze spółką Ionity, których docelowo ma powstać w Polsce około 10, ale tu wyzwaniem są warunki przyłączeniowe, niezależne od nas - tłumaczy Molenda.
© 2020 EUROFINANCE GROUP POLAND ul. Okopowa 56 lok. 216, 01-042 Warszawa, e-mail: eurofinance@efce.pl, tel. mobile: +48 787 566 662
© EUROFINANCE GROUP POLAND
ul. Okopowa 56 lokal 216
01-042 Warszawa